Vi kan sjekke ut biblioetekets Tilvekstblogg...
Andre stikkord fra forelesningen: Høgskolen i Gjøvik har en Endnoteblogg og en Tilvekstblogg. (intern bloggplattform: blog/hig.no)
Fokus på dialog: Nå har vi verktøyene hvis vi vil!
Sosiale medier endrer faglig oppdatering. Generasjon Y: 96% på sosiale nett.
Biblioteker: bruke sosiale medier som strategi. Være der brukerne er og bruke flere plattformer. Man lærer i sosiale sammenhenger. Å ha forskjellige kanaler for publisering. Lavterskeltilbud, lettere å bruke FB enn mail. Noen ved bib må være interesserte og engasjerte. Sosiale medier: personlig og autentisk. spontant!
Man bruker sosiale medier i mange andre sistuasjoner, f eks Trip advisor.
Netvibes og iGoogle: på BBC.uk består av "bokser" slik at man kan bestemme innholdet selv. Karolinska institutet har gjort noe lignende.
Nettside satt opp for mobiler: Artikkel: Reference Service Review.
Dele forskning på ResearchGate.net (tipse forskerne om).
Finne nye tjenester for studentene. Boston University 2009 sluttet å dele ut eposter til studentene.
Showmypc.com.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar